Новини

Ідеальний керівник: баланс ділового та особистого

kachestva-rukovoditelya1Бути лідером  завдання не з легких. Це не тільки велика відповідальність через прийняття рішень, важливих для компанії, а й проблема довіри з боку оточуючих. Талантом вести за собою людей володіють далеко не всі.

Є такі керівники, яким достатньо заразити співробітників власною харизмою, і вони з радістю будуть служити їм вірою і правдою. Але найчастіше основну роль грають все-таки ділові та особистісні якості начальника. Як правило, вимоги до лідерів в робочому колективі подібні.

Для початку потрібно зрозуміти, що мається на увазі під терміном «якості гарного керівника». З погляду психології управління це особистісні, індивідуальні та соціальні особливості людини, які забезпечують її успішність на певній посаді. Розглянемо основні з них:

Адекватна самооцінка полягає в умінні критично ставитися до своїх дій, бачити себе і свої вчинки збоку і контролювати їх. Уміння правильно оцінювати себе позначається і на адекватних вимогах до співробітників. Сюди ж можна віднести такі якості, як самокритичність і самодисципліна.

Професійний досвід і знання. У будь-якому колективі є лідер, який подає приклад оточуючим. Цю роль має виконувати керівник, компетентний щодо всіх ланок діяльності компанії. Сюди ж відносяться уміння приймати рішення, враховуючи думку фахівців, виявляти проблему та вирішувати її разом з іншими завданнями, а також оперативно контролювати роботу працівників. Компанії саме таких управлінців досягають висот. Набути нові знання та досвід керівники можуть не тільки у своїй щоденній роботі, але й читаючи ділову пресу, літературу, відвідуючи виставки, тренінги та форуми. Однією з організацій, що регулярно проводить міжнародні економічні форуми, є Союз Національних бізнес-рейтингів. Крім того, це міжнародне об’єднання проводить рейтингові дослідження та виявляє кращих представників різних галузей. У дійсно професіональних керівників та трудових колективів є шанс потрапити до цього престижного рейтингу.

Терпіння і витримка. Лідер повинен вміти приховувати свої емоції. Втрата самовладання у важкій ситуації - це важкий удар по авторитету керівника.

Рівне ставлення. Начальник має ставитись до всіх співробітників однаково і шанобливо.

Особливу категорію після особистісних займають ділові якості керівника. Від них напряму залежить, як довго і наскільки успішно буде працювати компанія. У зв'язку з цим до управлінця існують наступні вимоги:

  • швидка адаптація до мінливої ситуації на підприємстві, галузевому ринку та в житті. Іншими словами, готовність до постійної динаміки;
  • відповідальність за прийняті рішення;
  • відповідність між методами управління та характером колективу;
  • постійний розвиток, а також пошук кращих методів і форм організації колективу.

Як показує практика, для співробітників важливими є також персональні дані їх керівництва: стать, вік і навіть сімейний стан. Нижче представлена інфографіка «Ідеальний портрет керівника за уявленнями українських працівників».

id kerivnyk

 

 

 


union logo

© nbr.com.ua 2014
All Rights Reserved
При копіюванні матеріалів посилання на сайт обов’язкове